Методичне забезпечення ОПП «Агроінженерія» першого (бакалаврського) рівня
В даних методичних рекомендаціях викладені основні вимоги і вказівки з усіх видів робіт над кваліфікаційною роботою, приведений ряд довідкових матеріалів і пояснень, що використовуються при виконанні роботи, а також вказаний розширений список навчальної і іншої спеціальної літератури. Все це буде сприяти підвищенню якості виконання кваліфікаційних робіт.
Програма і методичні рекомендації містять усі види виробничих практик, передбачених навчальним планом бакалаврської підготовки. Програма кожного виду практики виділена в самостійний розділ, загальні питання і методичні рекомендації проведення практик виділені в спеціальні розділи.
Практичні роботи з курсу «Основи агроінженерії та інформаційні технології» призначені для набуття студентами навичок пошуку інформації в мережі Internet, користування інформаційними системами для дистанційного навчання, використання середовища MathCAD для розв’язку математичних задач, початкових знань зі створення 2D креслень та роботи в 3D моделюванні з використанням програми SolidWorks.
Головними задачами, на вирішення яких спрямований матеріал даних методичних вказівок, є: надання студентам в розрізі описового курсу навичок в користуванні найбільш поширеними в світовій практиці за конструктивними рішеннями сільськогосподарськими машинами на прикладі окремих промислових зразків вітчизняного виробництва; вивчення умов функціонування сільськогосподарської техніки; засвоєння особливостей роботи окремих вузлів, які за конструктивним рішенням мають значне поширення в світовій практиці. Для студентів спеціальностей : 201 «Агрономія», 208 «Агроінженерія», 133 «Галузеве машинобудування».
Методичні рекомендації до виконання практичних робіт мають на меті вивчення будови та основних регулювань зернотукової сівалки, сівалок точного висіву, культиваторів для міжрядного обробітку ґрунту, малооб’ємного штангового обприскувача, косарок, зернозбирального комбайна, бурякозбирального агрегату. Для студентів спеціальностей : 201 «Агрономія», 208 «Агроінженерія», 133 «Галузеве машинобудування».
У навчальному посібнику наведена інформація про технічне забезпечення сучасних технологічних процесів сівби, садіння сільськогосподарських культур та догляду за посівами. Розглянуті особливості конструкції та основні регулювання сільськогосподарських машин вітчизняного та закордонного виробництва. Для отримання практичних навичок при використанні сільськогосподарських машин до складу посібника входять матеріали для виконання практичних робіт та тестові завдання для самоконтролю знань. Посібник орієнтовано для використання при підготовці фахівців зі спеціальностей: «Агрономія», «Агроінженерія», «Галузеве машинобудування» при вивченні дисциплін «Механізація, електрифікація та автоматизація сільськогосподарського виробництва», «Сільськогосподарські машини» та ін., виконанні курсових, випускних кваліфікаційних робіт на здобуття освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр», «магістр». Для студентів, аспірантів і викладачів вищих навчальних закладів, агрономічних та інженерно-технічних працівників сільського господарства.
Інформаційні технології в агробізнесі - важлива складова частина в системі підготовки у закладах вищої освіти, яка висвітлює основні принципи та методи застосування сучасних інформаційних технологій, навичок роботи з телекомунікаціями та інформаційними системами, механізми підвищення швидкості обробки даних та пошуку інформації, розосередження даних, доступ до джерел інформації незалежно від місця їх розташування. Для студентів спеціальностей 201 «Агрономія» та 208 «Агроінженерія».
Курсовий проект складається з пояснювальної записки та графічної частини, зміст яких залежить від специфіки проекту. Специфіку проекту визначає керівник проекту при видачі студенту завдання на виконання курсового проекту по конкретній темі. Для студентів спеціальності 208 «Агроінженерія».
У навчальному посібнику викладені основні аспекти науково-технічної діяльності людини у сфері сільськогосподарського машинобудування. Посібник може бути корисним студентам, аспірантам та іншим науковцям, які роблять перші наукові кроки в галузі дослідження робочих органів сільськогосподарських машин.
У навчальному посібнику наведена інформація про технічне забезпечення сучасних технологічних процесів у рільництві. Розглянуті особливості конструкції та основні регулювання сільськогосподарських машин вітчизняного та закордонного виробництва. Посібник орієнтовано для використання при підготовці фахівців зі спеціальностей «Агроінженерія», «Галузеве машинобудування» при вивченні дисциплін «Процеси, машини та обладнання АПВ», «Сучасні машини та напрямки їх розвитку» та ін. Для студентів, аспірантів і викладачів вищих навчальних закладів, агрономічних та інженерно-технічних працівників сільського господарства.
Метою методичних вказівок до виконання лабораторних робіт є забезпечити вивчення студентами основних питань курсу «Технологія виробництва продукції тваринництва». Розробка індивідуальних завдань для лабораторних занять дозволяє значною мірою поліпшити процес навчання сприяє більшій відповідальності та зацікавленості студентів у виконанні завдань, активізації всього навчального процесу.
Методичні рекомендації призначені для виконання лабораторних робіт з курсів «Сучасні машини та напрямки їх розвитку» і «Процеси, машини та обладнання АПВ », розділ «Машини для тваринництва» за вимогами модульно-рейтингової системи навчання для студентів спеціальностей 133 «Галузеве машинобудування» та 208 «Агроінженерія».
Задачі рекомендацій до практичних робіт: ознайомлення студентів з існуючими типами приводів, їх характеристиками, перевагами, недоліками, перспективами розвитку та застосування; ознайомлення з будовою і роботою різних гідроприводів та конструкціями їх складових елементів; засвоєння основ теорії робочих процесів гідроприводів, їх проектування і розрахунку. В результаті виконання робіт студент повинен знати: сфери використання та умови застосування об’ємного і динамічного гідроприводів, принципи їх роботи, загальні вимоги до експлуатації і технічного обслуговування, методи розрахунку основних параметрів, напрями і тенденції вдосконалення; уміти: читати і складати принципові схеми об’ємних гідроприводів, підбирати відповідні гідро- пристрої і визначати режими їх роботи, виявляти причини несправностей та усувати їх.
У навчальному посібнику коротко викладено повний зміст дисципліни «Агрометеорологія» у відповідності з програмою курсу, який читається студентам із спеціальності «Агрономія» та «Агроінженерія». У посібнику наведено особливості кліматів різних природних зон України і Кропивниччини, переваги і недоліки цих особливостей для господарської, і особливо землеробської діяльності та здоров’я людини. Навчальний посібник орієнтовано для використання при підготовці фахівців зі спеціальностей: «Агрономія» та «Агроінженерія», при вивченні дисциплін «Агрометеорологія» та «Технологія виробництва сільськогосподарської продукції», виконанні курсових проектів, магістерських робіт на здобуття освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр» та «магістр». Навчальний посібник призначений для студентів агротехнічних спеціальностей, а також може бути корисним для наукових співробітників, аспірантів, магістрантів, та фахівців сільського господарства.
Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з курсу “Теорія технічних систем” для студентів спеціальностей : 208 «Агроінженерія», 133 «Галузеве машинобудування». Основними завданнями практичних рекомендацій є: надати уявлення про технічні системи; опанування основними прийомами проектування технічних систем; опанування методики аналізу та оцінки технічних систем з метою їх дальшого вдосконалення; навчити навичкам використання теорії та досвіду розвитку технічних систем різних галузей в сільськогосподарському виробництві.
У результаті виконання практичних завдань студенти засвоюють особливості проектування технологічних процесів в рослинництві з метою отримання максимальних врожаїв із мінімальними витратами та забезпечуючи збереження родючості ґрунтів; загальні засади розв’язання актуальних завдань комплексної механізації аграрного виробництва, ефективного використання ресурсів та управління виробничими процесами, проектування експлуатаційного і технологічного регламентів з урахуванням умов господарств.